Jag är inte där än

0kommentarer

När täcks mina utgifter av mina passiva inkomster?

Mitt mål är som bekant att kunna leva på mina passiva inkomster för att därmed själv bestämma om jag vill förvärvsarbeta eller inte. För att kunna veta hur nära jag är att uppnå detta mål behöver jag mäta resultat.

Resultatet som kan mäta hur långt jag har kommit är att jag tar reda på hur mycket utgifter jag har per år och se hur mycket mina passiva inkomster täcker dessa utgifter. Därmed får jag en procentsats som beskriver hur många procent av utgifterna som täcks.

Senare i livet kan det också bli så att utgifterna minskar eller höjs beroende på vart i livet jag är. Det är också en aspekt jag måste ta hänsyn till!

Vad jag i alla fall vet är att jag inte är där än, mina passiva inkomster täcker inte mina utgifter!

 

Att göra:

  • Under januari, februari och mars följa upp hur mina utgifter ser ut för att på så sätt få ett riktmärke i hur höga dessa är.
  • Under april redovisa hur långt jag har kommit med täckning.
 

Kommentera

Publiceras ej