Mina aktieköp genom åren

0kommentarer

Jag gick igenom historiken på min nätmäklare för att se när min resa började och kan konstatera att det började år 2010 med ett litet köp om 2 186 kr i bolaget Profilgruppen. Jag var då 22 år och studerande. Jag jobbade extra utöver studierna vilket möjliggjorde till dessa köp. Sedan dess har det handlats lite då och då. Undantaget är under år 2013 där jag inte gjorde något aktieköp. Lite förvånande kan jag tycka eftersom jag fick fast anställning i mitten av 2012 och då kunde ha möjlighet till att investera i aktier under år 2013. Jag minns det som att jag prioriterade sparande till bostadsrätt istället. År 2014 har jag gått tillbaka till att regelbundet investera i aktier. 
 
Tabellen ovan är inte justerad med tanke på eventuella splittar eller emissioner som har förekommit i vissa bolag. Antal aktier i bolagen stämmer därmed inte överrens med den verkliga portföljen. 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej