Kommentar till "Jag är inte där än"

1kommentarer

Här skrev jag ett inlägg om att jag inte vet hur stora utgifter jag har per år. Då vet jag inte heller hur höga utdelningar som jag måste ha för att klara mig på de passiva inkomsterna (aktieutdelningar). I detta inlägg skrev jag också om att jag under januari, februari och mars ska följa upp hur mina utgifter ser ut. 
 
Hur ser utgifterna då ut i januari? 
 
 
 
 
 
 
 
Sammanlagt är utgifterna för januari månad 11 100 kr. De största utgifterna är förlovning, hyra och mat & hushåll. Förlovningen betalades i januari och kommer inte betalas igen (får vi hoppas). Jag räknar dock med att det varje månad kommer bli någon utgiftspost som kommer sticka ut. Nu i februari är det exempelvis buggkurs som ska betalas. I sommar är det exempelvis någon semesterresa. Det positiva med att ha koll på utgifterna är dock att jag får koll på de totala utgifterna över året. 
 
Jag kommer fortsätta skriva ner mina utgifter under februari och mars också för att få bättre koll. Jag ska också reflektera över mina passiva inkomster kontra mina utgifter. Fortsättning följer..

1 kommentarer

Anonym

03 Apr 2015 14:48

Gratulerar till förlovningen!

Svar: Tackar! Det känns såklart jättebra :)
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej