Köpt bostadsrätt!!

1kommentarer

Jag har köpt en bostadsrätt!! Jag har gjort en av mitt livs största affärer. Handpenningen är betald. Föreningen ska nu bara godkänna mig som medlem.
 
I tidigare inlägg har jag skrivit om att jag och min sambo letar efter en ny bostad, specifikt en bostadsrätt. Till slut, efter fler månader av letande och läsande i årsredovisningar så hittade vi rätt!
 
Just nu är jag glad och stolt. Några fler ekonomiska aspekter kommer jag skriva om senare. Jag har möte med min bank på tisdag. SPÄNNANDE!
 
Trevlig midsommar!
 

1 kommentarer

Daniel

18 Jun 2015 16:53

Spännande! Har du lyckats göra det utan att hamna med stora lån?

Svar: Jag är nöjd med nivån på lånet, det kommer bli 840 000 kr i lån för bostadsrätten. Jag och min sambo kommer dela på räntekostnaderna men jag kommer själv amortera på lånet (jag äger den till 100 %). Min egna insats är 16,8 % av köpeskillingen :)
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej