Jämförelse investmentbolag

1kommentarer

Jag är riktigt sugen på att utöka min aktieportfölj och jag har då en tanke på att ta in ett investmentbolag i min portfölj. Inom den här kategorin äger jag Ratos sedan innan men ser gärna att jag äger ännu ett bolag. Frågan är då vilket investmenbolag? Ja, den frågan kan jag ställa mig och se om jag får något svar. 
 
De investmentbolag som jag har tittat närmare på är:
  • Industrivärden
  • Kinnevik
  • Investor
Den information som jag har försökt att samla in har exempelvis varit vilka innehav som respektive bolag har, om innehaven är noterade eller onoterade, om innehaven är svenska eller utländska, hur utdelningarna har varit historiskt och hur bolagens utdelningspolicy är, vilka som är med i ledningsgruppen och hur bolagens senaste årsredovisning ser ut (siffermässigt). 
 
Låter det intressant? Jag tror och hoppas på det! 
 
 

1 kommentarer

Spara För Livet

25 Nov 2015 23:38

Kom du fram till något? Har själv inget investmentbolag i portföljen idag men skulle vilja ha för framtiden.

Svar: Första delen publiceras ikväll - då är det Industrivärden som får en genomgång! Hoppas jag kan inspirera dig till något förvärv till framtiden!
/Rikedom
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej