Kommande aktie-köp

0kommentarer

Det var länge sedan jag köpte några aktieposter nu, juni 2013 var senast. Jag har länge funderat på att investera några tusen kronor i det amerikanska företaget The Coca Cola (KO). Innan var beskymret att jag inte hade tillräckligt med likvida medel för att ens kunna köpa aktierna, nu är bekymret att jag inte vet om köppriset är det rätta. 
 
Jag anser att Coca Cola är ett bra och stabilt bolag. Företaget ger utdelningar fyra gånger om året. En orsak till att jag vill äga en del av företaget är just att jag ser att utdelningar landar på mitt konto fyra gånger om året - det är en sporre! Möjligen finns det andra företag som också har sådana utdelningar, men de har jag inte så stor koll på. Kanske borde läsa på lite mer. 

Det finns något som också säger mig att jag ska invänta börsfallet - just nu är det all time high. Att kunna spara de "tänka aktiepengarna" till ett senare tillfälle kanske ger mig ett bättre GAV på mina aktier? Samtidigt tänker jag att jag ska investera i flera10-tals år till och jag kommer gå in på både nedgång och uppgång.
 
Jag har 35 000 kr tillgängligt för köp. Har ni några tips hur jag ska tänka?
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej