Nytt mål med nettoförmögenheten

0kommentarer

Jag uppnådde nyligen 250 000 kr i nettoförmögenhet. En kvarts miljon kronor. Det tycker jag är fantastiskt. 
 
Vad är nu nästa mål? 
Mitt nästa mål är 300 000 kr i nettoförmögenhet.
 
Jag tänker att jag ska uppnå detta genom investeringar och sparande. Det kommer inte delas ut så mycket från mina aktier i höst och vinter (utdelningsregnet är ju på våren). Deklarationen för år 2014 visar på att jag ska betala lite över 1 000 kr senast november 2014. Jag kommer åka till Grekland med min sambo i augusti på sommarsemester, mycket är redan sparat till denna resa - men denna utgift påverkar nettoförmögenheten. Dessutom en resa med mina vänner till Göteborg och Liseberg. Bokad tid till tandläkaren och eftersom jag inte gått alltför ofta dit misstänker jag att det blir dyrt. Jag och min sambo kommer flytta till en storstad (vilket kan medföra att jag/vi måste lägga upp till två månadshyror i deposition när vi hyr lägenhet). Flytten medför flyttkostnader med tanke på transport av möbler m.m. Jag ser hösten som stora kostnader, helt enkelt.
 
När ska jag uppnå målet 300 000 kr i nettoförmögenhet?
Mitt mål om 300 000 kr sätter jag till december år 2014.

Kommentera

Publiceras ej