Övertid - Värdefull tid senare

0kommentarer

Som jag har skrivit i några inlägg tidigare så är jag mån om min tid. Tiden med mina nära och kära men även tiden med mig själv, egentid.

Just nu har vi mycket på jobbet och det har därför funnits tillfällen att arbeta övertid - vilket betyder extra betalt.

Jag har tagit beslutet att arbeta några timmar extra för att därmed få en extra slant. För att hålla på "regeln" om värdefull tid kommer jag lägga dessa pengar på en resa tillsammans med min sambo. Det här gör att priset vi får betala för resan blir lägre. Övertidspengen som utbetalas denna månad (efter skatt) är 4 600 kr och det kommer ytterligare betalas ut cirka 1 000 kr extra i julilönen. Det här betyder 5 600 kr som betalas direkt till resan och återstående belopp som fattas kommer min sambo och jag dela på. Min sambo är student och har det inte så fett så för henne var det helt okej. Lär verkligen njuta av semestern utomlands!

 

Kommentera

Publiceras ej