Aktieköp genom åren

0kommentarer

Efter aktieköpet i juli där jag investerade i NCC och efter augusti-köpet i Ratos och Swedbank är det dags att uppdatera er om mina aktieköp genom åren. Som ni märker i tabellen nedan så har det blivit fler aktieköp med mindre totalbelopp per affär. Det här beror på min nya investeringsstrategi om att investera med lägre belopp per gång.
 
Jag köpte 10 st NCC-aktier, som kostade 2 536 kr. Köpet i Ratos gjordes av 25 st aktier till ett belopp om 1 361 kr och köpet i Swedbank kostade 1 389 kr för 7 st aktier. 
 
 
Hittills i år har jag alltså investerat i aktier med ett belopp om 38 059 kr. Det flyter på och jag tycker om att jag gör regelbundna köp. I augusti väntas det dessutom göras fler aktieaffärer.. Förhoppningsvis i fina, stora och stabila bolag med bra utdelning.
 
Här är också aktieköpen som har gjorts mellan åren 2010 och 2014;
 
 
Hur ser ni på mina framtida inköp av bolag? Har ni några tips? 

Kommentera

Publiceras ej