Mål år 2015

0kommentarer

Har nyligen sammanfattat år 2014 i detta inlägg.
 
Nu är det dags att blicka framåt för detta år, år 2015.
Vad har jag för förväntningar? Vad har jag för mål? Det ekonomiska och inte att glömma, min värdefulla tid. Här kommer därför en sammanställning på de mål jag har. 
 
  • Jag behåller målet från förra året, att nyspara 5 000 kr per månad till aktier. Därefter göra aktieköp var tredje månad för en summa mellan 12 000 kr och 15 000 kr. 
  • Spara 1 900 kr till "aktiereserven" per månad. Målet är att ha 66 000 kr i slutet av år 2015 på detta reservkonto. Förutsatt att jag inte har gjort ett extraköp när jag sett ett bra köpläge. 
  • Spara minst 1 000 kr till bostadsköp per månad. Helst mer än så eftersom köp ligger i närtid.
  • Utdelningar om 10 300 kr under år 2015.
  • Få bättre koll på hur stora mina utgifter är. Läs mer om det i detta inlägg
 
 
Värdefull tid: 
  • Stärka relationer med mina nära och kära. 
  • Ett mål är att alltid ha möjlighet (pengamässigt) att åka på resor som dyker upp. Ska fortsätta fylla på resesparandet och se till att det håller sig på en hög nivå hela tiden. 
  • Minst 2 träningspass per vecka på gymmet samt en längre promenad per vecka. 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej