Nya aktieköp

0kommentarer

Jag har investerat mer likvider i aktier och det gör jag med nöje - oavsett om börsen går upp eller ner.
 
Den här gången köpte jag endast befintliga bolag, det vill säga bolag som jag redan är ägare i. När Ratos Preferensaktie gick till försäljning (efter beslut av bolaget) fick jag 18 375 kr till mitt konto. Jag valde då att använda dessa likvider till att delfinansiera köp i fem (befintliga) utländska bolag. Totala investeringssumman nedan är endast de likvider exklusive försäljningen av Ratos Preferensaktie som jag har använt till köp, eftersom köpet av Ratos Preferensaktie finns med i investeringssumman tidigare år (när det köpet gjordes). 
 
Jag har köpt följande:
  • 10 stycken aktier i Kone
  • 12 stycken aktier i Coca Cola
  • 4 stycken aktier i Johnson & Johnson
  • 4 stycken aktier i McDonalds
  • 7 stycken aktier i WalMart
  • 8 stycken aktier i Skanska
  • 17 stycken aktier i Axfood
  • 10 stycken aktier i Handelsbanken
  • 9 stycken aktier i Bonava
  • 42 stycken aktier i SolTech Energy Sweden
  • 3 stycken aktier i NCC 
  • 7 stycken aktier i Cloetta

Under året har jag investerat i aktier för 69 672 kr!

Kommentera

Publiceras ej