Utdelningar 2017

1kommentarer

Vårregn, vårregn och vårregn. Det är ungefär så jag kan sammanfatta de senaste månaderna. Och då är regnet i form av likvider. Jag tycker verkligen om utdelningarna som jag får och möjligheten till återinvestering ska inte underskattas. För egen del sker återinvestering årligen i min portfölj. 
 
Följande bolag har haft utdelning sedan min förra rapportering: eWork Group, Profilgruppen, Electra Gruppen, Industrivärden, Hennes & Mauritz samt Ratos Preferens. 
 
Här nedan är en sammanställning över utdelningarna än så länge under år 2017: 
 
 
Bruttoutdelningen uppgår till 15 697 kr för året och nettoutdelningarna till 15 515 kr än så länge. Det innebär att jag har passerat förra årets totala nettoutdelning (14 179 kr). Med tanke på att flera av mina bolag har halvårsutdelningar vet jag att det kommer komma fler större utdelningsbelopp. Målet är dock fortfarande en nettoutdelning på mellan 18 500 kr och 19 500 kr under året. 

1 kommentarer

Daniel

20 May 2017 13:37

Det tar sig! Jag är inte riktigt uppe i förra årets utdelning än men jag tror jag kommer dit om 1-2 månader.

Svar: Tack! Det känns bra med allt ökade utdelningar år för år! Troligtvis kommer du nå högre utdelningar till hösten än vad du fick föra hela förra året så jag säger grattis redan nu :)
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej