Minimalism

1kommentarer

Tillbaka på jobbet efter veckor av semester. Jag fick till en semester på sex veckor och det var inte dumt. Särskilt jobbigt att komma tillbaka till arbetet efter det. Det har visserligen inte varit hängmattan för mig, vi har haft ett pågående projekt här hemma i sommar. Jag vill fortsätta med projektet och slutföra det. Därför tycker jag att jag kunde få några fler veckors semester ;P
 
Projektet är att vi börjat rensa ut massor massor massor. Vi vill inte äga saker som vi inte använder eller inte behöver och har därför tagit med dessa saker till loppis i sommar. Det har gett oss några tusenlappar och nedskärning av saker.
 
När jag nu jobbar heltid igen hinner jag inte fullfölja detta i samma utsträckning men vi fortsätter någon kväll i veckan och någon helg i månaden. För det finns mycket att göra. I ett tidigare inlägg som jag skrev angående minimalism nämnde jag att vi inte har mycket saker hemma. Såhär i efterhand måste det redigeras! Jäklar vad mycket saker vi har haft. Och vad mycket saker som vi fortfarande har. I förrådet står det ytterligare flyttlådor och Ikea-kassar redo för försäljning på loppis.
 
I processen med att bestämma sig för att rensa ut enskilda prylar (och i förlängningen flera flyttlådor) kommer också insikten att vara restriktiv med framtida inköp. De timmar vi lagt ner på att rensa ut saker kommer inte hjälpa oss om vi börjar köpa nya prylar - inte nödvändigtvis samma prylar som vi rensat ut - det kommer bara göra att vi är i samma läge som innan.
 
Hur ser ni på överflödiga saker? Rensar ni ut dom eller är ni samlare?

1 kommentarer

Daniel

08 Sep 2017 21:51

Det har alltid känts fel för mig att förstöra något så jag slänger inte gärna något som fungerar. Å andra sidan slutar jag inte heller använda något som inte funkar så jag är väl varken eller av dina två kategorier.

Kommentera

Publiceras ej