Ny övertid

0kommentarer

Som jag har skrivit om här har det varit en hel del övertid den senaste tiden. I förra inlägget skrev jag att jag fick 4 600 kr i netto som jag och min sambo använde till vår gemensamma resa till Grekland som sker i augusti.
 
Nu har cheferna annonserat att det blir ännu mer övertid. Och den här gången kommer det bli riktigt mycket övertid för den som vill. Min sambo jobbar just nu på annan ort så för mig är det ett bra tillfälle. Jag har räknat ut att jag sammanlagt på dessa 5 veckor som det rör sig om kommer komma upp till ca 8 000 kr extra netto. 
 
Frågan är ju nu vad pengarna ska gå till. Jag är helt med det klara med att pengarna inte ska gå till konsumtion av förbrukningsvaror eller liknande. Det jag kan tänka mig är till aktieköp eller till bostadsköp. Jag är inte helt hundra på hur fördelningen mellan dessa två ska vara. Återkommer med tankar om detta! 

Kommentera

Publiceras ej