Pensionsträff

0kommentarer

Pensionsträffen som jag skrev här verkar aldrig bli av. Den skulle ha varit i mars men fick mail om att den var inställd på grund av sjukdom och att det skulle finnas tillfälle för denna träff en annan gång. Jag har inte fått någon ytterligare inbjudan. Jag har därför bestämt mig för att lära mig mer om pension på egen hand. Jag har precis öppnat ett IPS (Individuellt PensionsSparande). Jag tänker att jag börjar där och sen lär jag mig mer och mer genom att först läsa på om grunderna för denna sparform, men även de andra formerna i "pyramiden". Efter det tar jag o bestämmer en summa som ska föras över varje månad och sen bestämmer jag om det är värt att investera i något särskilt. Jag får ta det i små etapper så tror jag att jag kan ordna detta och tycka det är intressant. 
 
Har ni några tips för en nybörjare? 

Kommentera

Publiceras ej