Vad gör jag med tiden i framtiden?

0kommentarer

Rubriken är en fråga där jag ser en svårighet i framtiden. Om jag lyckas med att uppnå höga passiva inkomster (vilket jag ska göra!) så kommer möjligheterna att välja på att förvärvsarbeta i lägre utsträckning (arbetstid). Det kommer i förlängningen innebära att jag kommer få mer tid för fritid, där jag själv väljer vad jag vill göra. Jag kan konstatera att det är ett delikat "problem". 
 
För några helger sen läste jag en tidning där följande text stod: "Många är från början inte bekväma med att ha tid att göra vad de vill". 
 
 

Det fick mig att tänka! Det är inte bara målet som ska uppnås utan jag måste även ha bättre planer på vad jag vill göra istället för att jobba. Jag tror inte på att jag en dag ska sluta jobba och att jag inte har någonting annat som jag kan göra. 
 
Hur ser era planer ut? 

Kommentera

Publiceras ej