Värdefull tid, exempel

1kommentarer

Som jag tidigare har skrivit så sparar jag 45 % av min nettoinkomst till långsiktiga investeringar (aktier, boende, amorteringar). Jag är nöjd med denna nivå. 
 
Jag har inte koll på hur mycket jag konsumtionssparar varje månad men det är några tusenlappar (resor, teknik, födelsedagar m.m). En av de saker som jag prioriterar vid detta sparande är resor. 
 
I helgen var jag och min sambo i Göteborg för en weekend där. Hotell, tåg och aktiviteter betalades av sparande som jag tidigare lagt undan under året. När jag reser så gör jag inte så stora utsvävningar och det blir därmed inte så dyrt. Jag tycker detta är ett bra exempel på värdefull tid. En helg med min sambo som stärker vår relation. 
 
Jag vill därmed visa på att jag inte enbart är intresserad av att snåla och investera pengar i bolag utan också leva livet! 

1 kommentarer

Annica

23 Dec 2014 19:15

Vad gjorde ni för roligt?

Svar: Vi var på Lisebergs julmarknad, Naturhistoriska museet, åt ute, drack öl och upptäckte staden mer! En mysig och fin helg :)
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej