Ekonomisnack på fikarasten

0kommentarer

Ett samtal som uppkom på en fikarast på jobbet. Jag har tidigare berättat att jag nyligen blev sambo. Vi pratar vidare om detta. En kollega säger att det är bra att vi är två om hyran och alla andra kostnader som vi har, att jag och min sambo då kan spara en hel del pengar. En annan kollega utbrister då att vi inte alls ska spara pengarna, utan istället ha roligt för pengarna - spendera. 
 
Vilken av mina kollegor lyssnar jag på?
 
En del av mig vill spara och investera så mycket som det bara går vid varje löneutbetalning. En annan del vill spendera alla kronor vid varje löneutbetalning. Som tur är har jag hittat en fungerande fördelning. Den här bloggen handlar ju som bekant till att både investera men även hitta en balans till min värdefulla tid. Med andra ord är jag inte motsridig till att spendera pengar, speciellt inte om det kan göra relationen till min sambo eller mina andra nära gott. Men det jag är motstridig till är att spendera pengar för spenderandets skull. Där är jag stenhård.

Kommentera

Publiceras ej