Sparande per månad

0kommentarer

Min ambition är att nyspara 5 000 kr varje månad till kontot där pengarna går till aktier. Detta för att kontinuerligt ha likvida medel till att investera i aktier. Det är ju som bekant grunden för min framtida privatekonomi, med passiva inkomster i spetsen. För dessa 5 000 kr kommer jag var tredje månad (ibland kanske oftare?) köpa aktier. Jag tänker att det kanske inte alls är köpläge eftersom det nästan är all time high men om jag kontinuerligt år efter år investerar så kan det säkert jämna ut sig med GAVet.
 
Om jag lyckas spara 5 000 kr till aktier per månad kommer detta vara 30 % av min nettolön. 
 
Annat som jag kommer spara pengar till också är boendeköp och resor. Jag tänker att jag försöker spara så mycket som möjligt under år 2014! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej