Goda förutsättningar

0kommentarer

När jag tänker efter hur min ekonomiska situation ser ut så anser jag att jag har goda möjligheter till att uppnå mina mål. Det jag kan trycka på är att jag är ung (cirka 25 år), jag har heltidsanställning med en någorlunda bra lön, jag har i dagsläget en bra portfölj av aktier och fonder (värderade till cirka 190 000 kr i dagsläget), den skuld jag har är endast CSN-skulden (som har förutsatt att jag har kunnat plugga några år - skulden är nu på cirka 161 000 kr), jag har sjukt hög motivation till att varje år öka de passiva inkomsterna, jag har en sambo som jag älskar, jag har min ursprungsfamilj som jag älskar, jag har fritidsintressen som jag trivs med, jag har vänner som jag kontinuerligt träffar, jag reser någon gång per år och lär mig om kultur och andra spännande saker.
 
Sammanfattningvis har jag goda förutsättningar för att nå mina ekonomiska mål (ekonomisk bra framtid med hjälp av passiv inkomst) samt att jag ska få en värdefull fritid (kunna göra vad jag vill och kunna bestämma mycket själv).

Kommentera

Publiceras ej