Köp av Coca Cola (KO)

0kommentarer

Jag har nu tagit mig in på den amerikanska marknaden. De pengar som jag förde över till min depå har nu använts till att köpa 100 stycken Coca Cola- aktier (KO). Jag köpte in mig på en nivå på 38,26 USD styck innan courtaget på 99 kr. 
 
Sammanlagt betalade jag 24 748 kr inklusive courtaget.
 
Resonemanget innan köp var att det är ett stort, stabilt företag. Det är ett långsiktigligt köp där jag har för avsikt att stanna för att få utdelningar kvartalsvis. De kvartalsvisa utdelningarna kommer givetvis påverka de passiva inkomsterna positivt. Utdelningarna som kommer in på min depå ska återinvesteras i aktier. Det behöver nödvändigtvis inte vara i Coca Cola, utan pengarna ingår i den summa som jag månadsvis sparar för att kunna investera i nya aktier.
 
Om det är så att Coca Cola går ner i aktie-pris kommer jag sitta still i båten. Eftersom jag har som mål att ha kvar mitt innehav tills jag är 55+ år (det är cirka 30 år kvar dit) så är det ingen panik om det blir en dipp.

Kommentera

Publiceras ej