Mina utgifter kontra passiva inkomster

0kommentarer

Jag har bestämt mig för att ha stor koll på mina utgifter. I nuläget så vet jag ungefärligt vad det går åt till olika sorters poster men för att få så stor koll som möjligt ska jag jobba mer med detta. Anledningen är att det är flera ekonomibloggare som har postat inlägg som visar på hur många % av totala utgifter som passiva inkomsten täcker. Då blir jag naturligtvis nyfiken på hur långt jag har kommit! Jag är medveten om att jag inte kommit så långt ännu, men jag är på god väg!
 
Om jag vet de exakta utgifterna kan jag också veta hur mycket passiva inkomster jag måste ha för att klara mig.
 
Vid nästa löneutbetalning ska jag börja exprimentera i excel för att få 100 % koll. Nedan finns uppgifter för hur mycket passiva inkomster som jag haft de senaste åren.
 
  • År 2010 = 156 kr efter skatt
  • År 2011 = 1 530 kr efter skatt
  • År 2012 = 3 986 kr efter skatt
  • År 2013 = 5 667 kr efter skatt
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej