Balansräkning 30/4 - 2014

0kommentarer

Under månaden har nettoförmögenheten ökat från 228 789 kr till 244 386 kr. En ökning med 15 597 kr. Fantastiskt! 
 
Vad har hänt under månaden? 
  • Utdelning från Ratos B-aktien, Coca Cola samt Skanska. Dessa utdelningar kommer i framtiden återinvesteras.
  • Påsken blev lite dyr, tågresa till svärföräldrarna och sen shopping i storstaden.
  • Utlånet till privatperson som jag hade innan har betalats tillbaka. Känns bra för oss båda. Dock har jag en räkning och mat som inte är betalda av min sambo. Det är det som 662 kr står för. Kommer få dessa pengar om någon dag. 
 
Som jag i tidigare inlägg har skrivit så är mitt mål juni år 2014 att ha 250 000 kr i nettoförmögenhet. Jag tror inte att detta är något problem utan satsar på att nå detta nästa månad. Det som skiljer tills målet är uppnått är 6 000 kr. Om det inte sker något drastiskt på börsen så är jag säker på att jag kommer nå dit.
 
Jag skrev också i ett tidigare inlägg att målet är att sätta undan 5 000 kr från min nettolön till aktier. Detta har också uppnåtts, tre månader i rad. Jag är mycket nöjd med detta. 
 
Måste även poängtera att det är första sammanställningen där jag kan redovisa att totala tillgångarna överstiger 400 000 kr! 

Kommentera

Publiceras ej