Aktieköp genom åren

0kommentarer

En uppdatering på sammanställningen som visar på vilka aktieköp jag har gjort genom åren. Det senaste köpet gjorde jag i Ratos och där köpte jag för pengarna som ingår i "aktiereserven". Det var alltså inte det "vanliga" köpet som jag gör var tredje månad. Därför blev det också för ett något lägre belopp än vanligt. Anledningen var helt enkelt att jag såg att det var ett bra läge att köpa fler aktier i företaget. Återstår att se hur bra det köpet var. 
 
Om vi återgår till sammanställningen nedan. Jag ser det positivt i att jag har kommit igång med köpen nu (jämför med år 2013), eftersom jag föredrar utdelningsaktier så innebär det att dessa ökar vid varje köp (om inte företagen bestämmer sig för att minska utdelningarna). 
 
Det återstår ett köp under år 2014 och det är efter löneutbetalningen i november (det kvartalsvisa köpet). Det görs på ett belopp mellan 12 000 kr och 15 000 kr så uppskattningsvis kommer jag ha köpt aktier för cirka 77 000 kr under år 2014. Fantastiskt! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej