Småutgifter

0kommentarer

Små belopp blir under frekventa inköp totalt sett stora. När jag och min sambo gör utflykter i vår stad brukar hon bli hungrig. Hon köper då någon kaka. Jag är i regel inte hungrig utan väntar tills vi kommer hem. Förra veckan så var vi ute på en del äventyr. Ena dagen handlades det för 14 kr och en annan dag 18 kr. Den tredje dagen blev det 18 kr till. Tillsammans blev det 50 kr. Jag handlade frukt/godis/mellanmål för 0 kr. 
 
Jag säger inte att jag svalt under den tiden som vi var ute. Jag hade ätit tillräckligt innan för att klara mig tills vi kom hem. På det sättet är jag väldigt planerlig av mig för att slippa dessa småutgifter. Tanken för mig är att dessa 50 kr i framtiden utgör en stor del. Tänk bara ränta på ränta på detta belopp! 
 
Jag förespråkar istället att ta med en frukt hemifrån, eftersom det oftast är billigare att köpa frukt på affären (stormarknaden) än på Pressbyrån. 
 
Jag är inte så svår om vi ska gå o fika, detta älskar jag! Men att göra det varje gång vi gör en utflykt blir för ofta och då bara något vardagligt. 
 

Kommentera

Publiceras ej