Utdelningar 2015

1kommentarer

Ytterligare en utdelning har kommit till mig. Den här gången var det Swedbank som hade sin utdelning om 11,35 kr per aktie. Då jag äger 75 st Swedbank-aktier i min portfölj kom det in 851 kr till mitt ISK. Skatten dras i deklarationen. 
 
Än så länge för år 2015 har utdelningarna uppgått till 1 101 kr. Bra start på våren. Jag vet att det är fler utdelningar i april som jag väntar på, och det här känns så bra. Passiv inkomst genom att äga aktier i olika företag. Strålande! 
 
Här nedan ser ni hur det har sett ut för tidigare år. Kolla gärna lite extra på utdelningsökningarna år för år :) 
 
Mål om 10 300 kr i utdelningar
I ett tidigare inlägg skrev jag att jag har mål om att nå 10 300 kr i utdelningar under år 2015. För att nå målet krävs 9 199 kr till i utdelningar under året. Arbetet med detta pågår för fullt och jag är väl medveten att merparten av dessa utdelningar kommer under vårmånaderna april och maj. Det ska bli spännande att se hur det går när jag kan göra en summering i slutet av året. 
 

1 kommentarer

Christoffer

05 Apr 2015 08:18

Fin utvecklimg av utdelningen år till år. Du klarar säkert utdelningsmålet! Lycka till.

Svar: Tack! Det är peppande att se år för år vilken ökning det faktiskt är. Ser fram emot april då jag med alla utdelningar närmar mig målet! Lycka till du med.
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej