Utdelningar 2015

0kommentarer

Coca Cola har haft sin kvartalsvisa utdelning och det var med 2,84 kr per aktie. Jag äger 100 st aktier i bolaget vilket innebär en utdelning på 284 kr. Jag har mitt ägande i en vanlig depå och därför dras skatt nu på en gång med 30 %. Utländsk källskatt har också dragits men den kommer jag få tillbaka som avdrag i nästa års deklaration. Jag tar därmed inte hänsyn till detta i min sammanställning.

Utdelningarna för år 2015 uppgår än så länge till 1 385 kr brutto. Netto uppgår utdelningarna till 1 343 kr. Nästa utdelning väntas imorgon när det är Skanska som delar ut. Mycket utdelningar nu och det gillar jag!

Här nedan ser ni hur det har sett ut för tidigare år, det är en härlig ökning år för år.

Mål om 10 300 kr i utdelningar
Jag har tidigare skrivit att årsmålet för 2015 är 10 300 kr i utdelningar. 1 385 kr har kommit in som utdelningar än så länge. Därmed återstår 8 915 kr tills målet är uppnått. Heja! Känns bra att fler utdelningar är på ingång.

Kommentera

Publiceras ej