Utdelningar 2015

0kommentarer

Ratos har haft sin utdelning om 3,25 kr per aktie. Jag äger 800 st B-aktier och sammalagt fick jag in 2 600 färska kronor till mitt investeringskonto. Skatten dras inte nu direkt utan kommer påverka min inkomstdeklaration. 
 
Sammanlagt uppgår nu utdelningarna till 5 538 kr för året, än så länge. Nu börjar det likna siffror! Netto är beloppet 5 031 kr eftersom aktierna finns blandat på aktiedepå och ISK. 
 
Kul att nämna är också att årets utdelningar är större än utdelningarna för år 2011 samt år 2012, se nedan. Kampen fortsätter! 
 
 
Utdelningsmål om 10 300 kr
Nu har jag kommit in så långt på utdelningsåret att jag har fått minst 50 % av utdelningsmålet. Jag har fått 5 538 kr utdelat i år och 4 762 kr återstår för att uppnå målet. Närmast väntar utdelning från Hennes & Mauritz samt Electra Gruppen. 

Kommentera

Publiceras ej