Jag är inte där än

0kommentarer

Bloggen går ut på att jag i framtiden ska kunna leva på mina passiva inkomster. Men för att veta hur långt jag har nått är det också viktigt att veta hur stora mina utgifter är - så hög passiv inkomst måste jag minst ha. 
 
Mina utgifter för juli uppgick till 8 180 kr. Det är den lägsta månadsutgiften sedan starten av dessa beräkningar. Jag tycker själv att det har varit en "konstig månad". Vi har inte haft någon hyra eftersom vi i juli flyttade till bostadsrätt (hyran för juli betalades i juni). Samtidigt har bostadsrättsföreningen inte kunnat bestämma sig för när vi skulle betala avgiften, vilket innebar att vi i juli endast behövde betala avgiften för juli (vilket då blev halva eftersom vi flyttade in i mitten av månaden). Det har också kommit andra räkningar som flyttstäd och försäkringar men dessa kommer vi betala i augusti. Utematen är högre än annars eftersom vi har bjudit på utemat i samband med flytten. Efter en flytt är det lite kaos i privatekonomin men jag tycker att det börjar re ut sig. Jag har i alla fall sammanställt utgifterna för juli och ni ser dom här nedan; 
 
Eftersom jag har haft detta projekt under några månader kan jag ta ut ett genomsnitt per månad. För januari, april, maj, juni och juli är de genomsnittliga utgifterna 9 290 kr per månad. Med det redovisat kan jag konstatera att mina passiva inkomster täcker åtminstone en månads utgifter på dessa nivåer! 

Kommentera

Publiceras ej