Utdelningar 2015

1kommentarer

Årets sista utdelning har kommit in till min depå vilket innebär att jag kan sammanställa årets utdelningar. In på kontot under december var 238 kr från Coca Cola. Genom denna utdelning kan jag konstatera att bruttoutdelningen uppnådde 11 763 kr och nettoutdelningen under år 2015 därför är 10 654 kr! Målet var uppsatt till 10 300 kr netto och målet har uppnåtts. Det känns fantastiskt. Nedan ser ni utdelningarna i detalj: 
 
 
År 2016 kommer bli intressant, jag har köpt på mig fler andelar i bolag under sommaren och hösten och jag kommer fortsätta med det även nästa år. Jag återkommer med utdelningsmål för år 2016. Så länge ser vi på de historiska utdelningarna under år 2011 till 2014: 
 
 
En ökning som heter duga. Som jag tidigare varit inne på så är målet att år för år öka utdelningarna och att se effekten av att investera regelbundet och med en stor peng. 
Hur var era utdelningar under år 2015? 

1 kommentarer

Fondmiljonen

28 Dec 2015 22:29

Härlig utdelningshistorik du har. Själv så har man verkligen fått börja på noll med en skuld som just nu ligger på ca 650K. Men har nu börjat min resa till en skuldfri dag samt med en utdelning satsning.

Mitt första år med utdelningar uppgick till hela 50 kr. Men bara att fortsätta så kommer man nog upp till att dessa utdelningar skall betala min räkningar när jag är pensionär.

Lycka till framöver och jag följer din resa.

Mvh Fondmiljonen.

Svar: Tack för det, känns peppande! Grattis till första utdelningen under förra året, jag hoppas att det fortsätter i den stilen även framöver. Jag ska hålla koll på din resa! /Rikedom
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej