Bli rik på aktier..

0kommentarer

.. kan låta som min dröm! (Vilket det till viss del är..) 
 
men jag tänkte ge er en recension och egna tankar av boken med ovanstående titel av författarna Magnus Alfredsson & Anders Andersson
 
Som första sak att ta upp är att boken utgår från att du vill göra klipp - alltså att du ska köpa billigt och sälja dyrt. Det är inte min strategi men jag känner ändå att det är kul och trevligt att läsa en aktiebok med andra funderingar än vad jag har. Min strategi är som bekant att köpa utdelningsaktier.
 
Utgångspunkten är att göra klipp och då handlar boken också om att jag som aktieinvesterare ska veta varför en kurs rör sig nedåt och uppåt. När är det tillfälle att sälja och vid vilket tillfälle ska jag passa på att köpa för att jag ska få så stor vinst som möjligt? 
 
 
 
Boken är också för den nybörjare som vill lära sig mer om vad som styr börsen men framför allt grunderna för hur man ska gå till väga för att börja handla med aktier. Jag tyckte att den var för nybörjaraktig för min smak. 
 
De grundläggande resonemangen som författarna har i boken kan jag hålla med om.  Boken förde ändå med sig någonting till mig. Exempelvis alla de beräkningsexempel som var med. Det får mig att tänka att jag är på rätt väg!! 

Kommentera

Publiceras ej