En halv miljon i tillgångar!

3kommentarer

Efter förra balansräkningen kan jag konstatera att mina tillgångar nu uppgår till 500 000 kr. Fantastiskt! 
 
Den största andelen består av aktier (248 000 kr). Jag har även 179 000 kr på sparkonton och fonderna uppgår till 46 000 kr.
 
Jag känner mig glad, men inte mättad, av att ha uppnått en halv miljon i tillgångar. Nu siktar jag på nästa mål: Tillgångar på en miljon svenska kronor, 1 000 000 kr. På vägen dit ska jag njuta av stora siffror! När ska jag uppnå detta mål? Kanske snart, beroende på om det blir ett lägenhetsköp eller inte... 
 
Ni följer väl med mig på resan och är min hejaklack? ;)
 
 

3 kommentarer

Christoffer

07 Feb 2015 15:36

Grattis! Det är en härlig känsla att uppnå sådana mål. Det går snabbare och snabbare att nå högre belopp när man har kommit en bit tack vare ränta på ränta.

Svar: Tack! Det känns som att jag har flyt nu och att bollen är i rullning. Fortare och fortare :)
Rikedom

Utdelnings91an

10 Feb 2015 12:36

Här går det undan! Stort grattis!

Svar: Tack så mycket! Gillar ökningarna. Finns några fina utdelningshöjningar i vår som jag ska ta väl hand om :)
Rikedom

kanjagblirik

28 Mar 2015 18:56

Lite sent men man få Gratulera iallafall!
Själv är jag långt ifrån den summan, men man jobbar på!

Någon prognos på när du når 1 miljon?

Mvh

Svar: Tack för din kommentar! Ska läsa igenom din blogg vid tillfälle :)
Jag har räknat på det och min optimistiska (men inte helt omöjliga) beräkning är om cirka 3 år. Siktar in mig på att nå en miljon sommaren 2018.
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej