Belöningar

0kommentarer

Jag tror att det är många som jobbar för belöningar. Det kan vara positiv respons eller förhöjd lön. En del ger sig själva belöningar genom att shoppa kläder. En del investerar i fler aktier. Belöningar kan se olika ut beronde på hur man själv ser på belöningar.
 
Jag ser mitt investerande och sparandet som en grej där jag behöver belöningar för att kunna hålla uppe "krutet". Jag ser framtiden som ljus men behöver morötter på vägen för att orka hålla uppe ångan. Det jag tar sikte på är min nettoförmögenhet, där jag "firar" vid varje hel och halv 100 000 kr. Alltså 200 000 kr och 250 000, 300 000 kr och 350 000 kr osv.
 
När jag uppnår dessa mål så belönas jag med en fika eller lunch på stan, med min syster (läs hennes blogg här). Det är nog också därför som jag tycker belöningar är extra roliga. För att jag delar med mig av mina mål med någon som också själv är aktiv inom detta "privatekonomiska".
 
Samtidigt ser jag de resor som jag gör som belöningar. Upptäcka nya saker och nya kulturer. Därför prioriterar jag att spara pengar varje månad till dessa resor. Ett enkelt sätt att förhöja min värdefulla tid helt enkelt. 
 
Hur ser du på dina belöningar när du uppnår mål? Behövs belöningar? 

Kommentera

Publiceras ej