Lite förändringar i det ekonomiska

0kommentarer

Jag tog beslutet att föra över 22 300 kr från aktiereserven till boendesparande i början av januari. Anledningen var att jag kände att det behövdes för att få ett okej lånelöfte på banken. Total kontantinsats är nu 170 000 kr.
 
Det kändes surt att ta pengarna från aktiereserven men jag resonerade som så att det är aktuellt med boendeköp och förhoppningsvis klappar inte börsen igen helt på ett tag...
 
Målet för aktiereseven 2015 är; 
  • "Spara 1 900 kr till "aktiereserven" per månad. Målet är att ha 66 000 kr i slutet av år 2015 på detta reservkonto. Förutsatt att jag inte har gjort ett extraköp när jag sett ett bra köpläge". 
Efter överföringen av pengarna har jag 19 738 kr på aktiereserven. Det betyder att 46 262 kr fattas innan målet för 2015 är uppnått. Utdelningarna kommer att gå till detta konto vilket underlättar lite. Häng med vettja! 

Kommentera

Publiceras ej