Min investeringsfilosofi

3kommentarer

Efter att jag nu i några år har varit intresserad av börsen och min privatekonomi så börjar min investeringsfilosofi eller investeringsstrategi komma på plats. Det jag vet säkert är att jag vill satsa på utdelningsaktier och investera i bolag som nu har och som har haft en fin utdelningshistorik. 
 
 
  • Investera regelbundet i aktier. För närvarande är målet att investera var tredje månad, med ett belopp mellan 12 000 kr och 15 000 kr. 
  • Ha en aktiereserv som är mellan 25-30 % av värdet på aktieportföljen. Detta ska placerar på ett sparkonto. Det känns inte så givande att ha det på sparkonto i nuläget eftersom sparräntan är så låg men när väl börsen eller ett enskilt bolag går ner i aktiekurs kommer det vara väl värt. 
  • Våga göra extraköp från aktiereserven om jag ser köpläge. 
  • Vara långsiktig, köp och köp och köp och ..
  • Återinvestera alla utdelningar. Vilken effekt det har!! 
 
 

3 kommentarer

Anonym

08 Jun 2016 17:25

Ser bra ut! Långsiktighet och återinvestering är en svårslagen strategi. Fortsätt så är miljonen snart inom räckhåll.

Anonym

08 Jun 2016 17:25

Ser bra ut! Långsiktighet och återinvestering är en svårslagen strategi. Fortsätt så är miljonen snart inom räckhåll.

Atlas Investo

08 Jun 2016 17:28

Ser bra ut! Långsiktighet och återinvestering är två svårslagna strategier. Miljonen är snart inom räckhåll.

Svar: Älskar långsiktighet och återinvesterande! Det gör underverk :) Får se när första miljonen är i hamn, har ingen tidsplan utan det får bli när det blir. Det positiva är att jag är motiverad och det underlättar :)
Tack för din kommentar!
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej