Ni, mina läsare!

2kommentarer

Precis du!
Dig skulle jag vilja fråga följande;
 
Vad satsar du på i din privatekonomi? Och varför just detta?
 
Jag strävar efter att min passiva inkomst ska vara hög, främst aktieutdelningarna. Det här innebär att jag kontinuerligt måste köpa aktier i företag som har som mål att dela ut pengar till aktieägarna. Jag satsar på de passiva inkomsterna för att i framtiden kunna klara mig på dessa samtidigt som jag själv kan välja i vilken grad jag vill förvärvsarbeta. 
 
Kommentera gärna ditt svar! 

2 kommentarer

Ida

24 Jan 2015 07:59

Till en början handlade det för mig om att se till så att jag skulle kunna överleva när mitt sommarjobb skulle ta slut. Mitt sommarjobb tog aldrig slut men jag fortsatte att spara/snåla pga upptäckte hur snabbt pengarna växte. Nu 3,5 år senare så har jag sparat ihop till ca 700.000 och drömmer om att i framtiden precis som du kunna bestämma hur mycket jag ska arbeta.
Nu är jag tacksam över att jag sparat sen jag började jobba, för det är en enorm trygghet ifall något skulle hända.
Jag vet att jag aldrig kommer behöva oroa mig för pengar och om jag vill köpa ngt eller åka på resa så kan jag göra det utan att egentligen bry mig om vad det kostar.
☺️

Svar: Tack Ida, för din kommentar. Jag blir glad när jag läser det du skriver. Att ett mål (att du hade så du klarade dig efter sommarjobbet) tar vid ett annat när du upptäckte tjusningen med att spara är bara bra. Du sätter högre och högre mål och inser att detta är en fantastisk bra väg att gå om vi inte vill arbeta i samma utsträckning som nu. Återkom gärna med kommentarer och håll mig underrättad :)
Rikedom

Arvet

25 Jan 2015 09:42

Hej har läst din blogg och blir oerhört inspirerad börja min egen resa. Jag har just fått ett arv på ca 350 000 och funderar nu på hur jag bäst ska få de att växa. Jag tänker på längre sikt, 20 år ge och ta. Förstår det är svårt ge tips om individuella aktier, söker mer komma-igång-tips. Hur ska jag fördela investeringarna, hur mkt under hur lång tid? Fonder först, sen aktier eller funkar att ha båda? Hur bygger jag bäst upp en portfölj?

Tack för inspirationen!

Kommentera

Publiceras ej