Utdelningar 2015

0kommentarer

Jag älskar utdelningar! Ni med va?
 
2014 blev ett lyckat utdelningsår. Utdelningarna uppgick till 7 739 kr. Summan ökade med 1 865 från år 2013.
 
Nu tänker jag mig en prognos för år 2015. 
Under 2014 köpte jag fler andelar i 4 st bolag som jag för år 2015 kommer få utdelning för och som jag inte fick utdelning från under år 2014. Det kommer, om allting lika, bli en ökning av utdelningarna. För mig känns det glädjande, det är ett av mina mål år för år. 
 
Det är nu som det märks att köp av fler aktier lönar sig. Det är verkligen för det här som jag håller på att planera min ekonomi, vara uppdaterad på bolagen. Det är därför som jag avstår från att ha den senaste tekniken (annars hade jag lätt haft nya Iphone 6, men nu är min Iphone 4S lika bra för mig).
 
Vad är målet med utdelningarna år 2015?
Målet är att utdelningarna uppgår till 10 300 kr brutto under året. Om detta lyckas kommer det vara en ökning med 2 561 kr från förra året. Det här tror jag är möjligt eftersom jag har köpt fler andelar under år 2014 som jag inte hann få utdelningar på samt att jag under år 2015 ska fortsätta köpa in mig kontinuerligt i företagen.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej