Jag är inte där än

0kommentarer

Som ett projekt sedan en tid tar jag reda på hur stora utgifter jag har varje månad. Detta för att på så sätt få en uppfattning av hur mycket de passiva inkomsterna i framtiden måste nå upp till för att jag helt eller delvis kan leva på dem. 
 
Mina utgifter för juni månad uppnår 8 420 kr. Det är den lägsta månadsutgiften sedan starten av dessa beräkningar. Jag har i juni månad inte haft några särskilt stora enskilda utgifter. "Aktiviteter" är en festival som jag årligen brukar gå på och "Resor" är hem till mina nära och kära. Något som jag unnar mig och som jag inte vill snåla in på bara för att kunna spara något mer. Ni kommer väl ihåg min kategori Värdefull tid?
 
 
Månadens utgifter uppgår alltså till 8 420 kr. Om några månader kan jag säkert ta ut ett genomsnitt per månad, men jag väntar lite eftersom det säkert kan bero på säsong (sommarmånaderna). 
I juli väntas en flytt till den nya bostadsrätten, vilket säkert påverkar engångskostnader - hyrsläp och ny inredning. Ska bli spännande att se. 
 

Kommentera

Publiceras ej