Aktieköp genom åren

1kommentarer

En uppdatering om mina kvartalsvisa köp är aktuellt då jag för ett tag sedan köpte aktier i Skanska. Läs det inlägget här. Köpet var det andra för året och jag köpte 75 st aktier i bolaget för totalt 13 322 kr. I år har jag även gjort ett köp i Hennes & Mauritz som ni kan se nedan. 
 
 
Hittills i år har jag investerat aktier för ett belopp om 27 913 kr. Bra summa och det stämmer överens med det mål jag har om kvartalsvisa köp om 12 000 kr till 15 000 kr per kvartal. 
 
Frågan är nu; vid nästa investering (kvartalsvisa köp i augusti) - ska jag då köpa i ett bolag som jag redan äger eller ska jag köpa ett bolag som jag inte äger sedan innan? Återkommer om hur mina tankar går! 
 
Har ni tips på bolag som jag bör titta närmare på? 
 

1 kommentarer

Grisen

10 Jun 2015 01:16

Gratulerar till att ha en bestämd köpperiod. Det är lurigt nu och Grekland kan mycket väl riva loss en än mer orolig marknad. Jag önskar jag hade din disciplin.
Själv kollar jag på Solar City och kommer att köpa vid en större nedgång. Nu ska jag bara sätta siffror på vad som är en större nedgång, så jag jobbar med huvudet mer än med magen.

Svar: Tack! Och i dagarna blir det en förändring i min investeringsfilosofi, men med lika stor disciplin ;) hehe.
Vi får se hur Grekland utvecklar sig, att det kommer ha stor påverkan på marknaden kan vi nog vara överens om.
Ser fram emot dina tankar om en större nedgång, alltid svårt att sätta finger på när det är läge.
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej