Utdelningar 2015

0kommentarer

I dagarna kom ytterligare en utdelning in på min depå. Det är Ratos Preferensaktie som har sin kvartalsvisa utdelning om 25 kr per aktie
 
Jag äger 10 st preferensaktier i Ratos och utdelningen blev därmed 250 kr. Mitt innehav finns på mitt ISK, vilket betyder att jag inte behöver skatta för utdelningen i nuläget. Det blir istället en liten summa i nästa års deklaration. 
Bruttoutdelning har alltså skett med 10 244 kr hittills i år. Nettoutdelningen är 9 258 kr. Några av aktierna har jag på en vanlig depå (30 % skatt direkt) och några aktier har jag i ISK (skatten i deklarationen nästa år). 
 
Nedan finns mina historiska utdelningar. 
 
Utdelningsmål om 10 300 kr
Mina utdelningsmål är verkligen nåbara. De aktier som kommer ha utdelningar resterande året är kvartalsvisa utdelningar från Coca Cola och Ratos Preferensaktie. 

Kommentera

Publiceras ej