Utdelningar 2015

2kommentarer

Idag kom ytterligare utdelningar in på mina konton. Två av mina bolag i portföljen hade utdelning; Hennes & Mauritz samt Electra Gruppen. 
 
Det var Hennes & Mauritz som delade ut 9,75 kr per aktie. Jag äger 40 st via investeringssparkonto vilket medför att nettoutdelningen blev 390 kr. Jag äger även 164 st HM-aktier via vanlig depå, totalt utdelat var 1 599 kr på detta konto men här dras 30 % skatt på detta belopp. 
 
Utdelningen i Electra Gruppen var 5,25 kr per aktie. Jag äger 470 st aktier och sammanlagt kom 2 468 kr in på mitt investeringssparkonto. Skatten tas upp i deklarationen nästa år. 
 
Nettoutdelningen är på 9 008 kr än så länge detta åt eftersom vissa aktier finns i min vanliga depå (30% skatt direkt) och några aktier finns på investeringssparkontot (ingen skatt nu). 
 
Kul att nämna är också att årets utdelning (än så länge) slår alla mina utdelningsår!! Glädjande att veta att investeringar gör att utdelningarna ökar år för år! 
 
 
Utdelningsmål om 10 300 kr
Med dagens utdelning känns målet nåbart. Under resterande del av året är det Ratos preferensaktie och Coca Cola som kommer hjälpa mig på vägen. 
 

2 kommentarer

PengarMoneyPengar

07 May 2015 19:40

Snyggt! Det tuffar på =)

Svar: Tack! Jag ser med glädje fram emot framtiden och dess utdelningar. Bara att mata på =)
Rikedom

Utdelnings91an

08 May 2015 00:33

Grattis till att du redan slagit föregående års utdelningar. Idag är vi glada tillsammans tack vare H&M!

Svar: Tack! Känns mycket bra. Grattis till din utdelning i HM ;)
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej