Nytt aktieköp - Swedbank

0kommentarer

Det är glädjande att jag kan köpa aktier flera gånger i månaden om jag vill, det låga courtaget gör det här möjligt. Investeringar görs på lång sikt, därmed försöker jag köpa bolag som jag tror även kommer gå bra i framtiden (med vissa kurvor ner såklart). 
 
Jag har köpt 10 stycken nya Swedbank A-aktier. Aktiekursen som jag köpte på var 192,50 kr vilket innebär att affären gick på 1 930 kr inklusive courtage. Direktavkastningen var på 5,9 % vid köpetillfället. En bra sådan och helt i min smak. 
 
I nuläget äger jag 117 stycken aktier i Swedbank och alla dessa aktieandelar är investerade på investeringssparkontot (ISK). Nuvarande marknadsvärde är 22 628 kronor. Jag är beredd på att öka innehavet i Swedbank eftersom jag anser att de har bra utdelningar. De har något sämre utdelning när det är dipp på börsen generellt men jag anser ändå att det är värt risken. 
 
Aktiereserven
Jag sparar månadsvis till ett konto som jag har valt att kalla min aktiereserv. Det här kontot är till för investeringar utöver de månadsvisa, exempelvis när jag ser en sättning nedåt i ett visst bolag eller börsdipp. För tillfället finns 51 614 kr på detta konto. 

Kommentera

Publiceras ej