Utdelningar 2015

1kommentarer

Under november har utdelningar från Ratos Preferensaktie kommit in till min depå. De delade ut 25 kr per aktie och då jag äger 10 stycken preferensaktier blev utdelningen 250 kr. De delar ut per kvartal och denna utdelning var därför den sista för året när det gäller Ratos. 
 
Så här har det sett ut under året: 
Utdelningarna för år 2015 uppgår än så länge till 11 483 kr (brutto). I och med att jag har de flesta av aktierna i en ISK så dras inte så stor andel av skatten direkt. Det här görs istället i inkomstdeklarationen. Utdelningarna beräknat till netto uppgår till 10 416 kr. Det här innebär att jag har nått upp till det mål som jag satte för år 2015: utdelningar över 10 300 kr!! Magiskt. Dessutom har Coca Cola samt Walmart utdelningar kvar att ge mig innan året är slut. 
 
De historiska utdelningarna presenteras nedan:
 
 
Jag kan konstatera att det har utvecklats från år till år! Nu har jag kommit upp i nivåer som jag inte trodde för några år sedan. Så häftigt! 
 

1 kommentarer

Spara För Livet

20 Nov 2015 07:24

Grattis till utdelningarna! Nu börjar det rulla på med utdelningar vilket är skoj. Tänkte dock informera om att Walmart betalar ut pengarna i januari och inte december😀

Svar: Jag tycker själv att det är uppe i nivåer där jag tycker det är väldigt mycket, men det är kanske för att jag börjar jämföra utdelningar med vissa utgifter jag har! Tack för informationen om att Walmart har utdelningen i januari, det är säkert jag som har förväxlat x-dagen med utdelningsdagen. Tur jag har denna blogg :D
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej