Utdelningskalender

3kommentarer

Efter köpet i amerikanska Walmart har jag uppdaterat utdelningskalendern, se nedan. Walmart har fyra utdelningar per år - i mars, maj, augusti och december. Det här gör att de månader som inte har så höga utdelningar kommer ifatt något på de månader som har högre (april och maj). Bra!  
 
De månader som jag inte har lyckats pricka in ännu är januari, juni och september. Spelar det någon roll för er att ni inte får utdelningar varje månad? Har ni förslag på fina och stabila bolag som har utdelningar i januari, juni och september? 

3 kommentarer

Aktienovisen

12 Nov 2015 18:50

Jag hade sneglat på Realty Incom som ger dig utdelning varje månad för att få in lite pengar varje månad :)

Svar: Tack för tipset! Väl värt att kolla upp. Har i dagsläget två amerikanska bolag i portföljen men kan såklart tänka mig att utöka till fler :)
Rikedom

SparaSpendera

13 Nov 2015 07:36

I min portfölj har jag 3M, Johnson&Johnson samt Stanley Black & Decker som delar ut mars, juni, september och december. 3M och JNJ skulle jag se som väldigt stabila. Januari är en svår månad för utdelning. Är nog bara månadsutdelande REITs som passar.

Svar: Tack för att du delar med dig av din portfölj! Du nämner flera bra alternativ som jag bör kolla upp. Jag får spana vidare på företag som delar ut i januari :)
Rikedom

Daniel

13 Nov 2015 21:31

Johnson & Johnson, Coca Cola och Procter & Gamble täcker 11 av 12 månader för mig, men jag har bara små innehav så det är mest tröstpengar än så länge.

Att ha några luckor gör inte så mycket men jag gillar inte att jag just nu har typ 80% av utdelningarna under 45-60 dagar.

Svar: Du nämner intressanta bolag gör att utdelningarna sprider sig över tid i alla fall, det är bolag som jag ska kolla upp. Av dom du nämner äger jag Coca Cola, de andra två vet jag inte så mycket om.
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej