Min aktieportfölj september år 2015

0kommentarer

Det är dags för en uppdatering av hur min aktieportfölj ser ut och hur bolagen fördelar sig. Varför är detta intressant? 
  • För att jag ska ha koll på så att mina tänkta kärninnehav är de största innehaven 
  • Ta hjälp av informationen som ges i diagrammen här nedan till framtida investeringar
Nedan ser ni att det är två bolag (Skanska och Hennes & Mauritz) som dyker upp i tabellen två gånger. Det beror på att jag har bolaget både på mitt ISK och i min vanliga depå. I cirkeln nedan presenteras dessa bolag endast en gång, en sammanlagd bild.

 
 
 
 
 
Av cirkeldiagrammet ovan kan jag konstatera att jag har tre kärninnehav (Hennes & Mauritz, Ratos och Skanska). De minsta innehaven i min aktieportfölj är NCC och Profilgruppen. På sista tiden har jag ökat en del i både Swedbank och NCC. 
 
Tanken är att jag fortsätter med mina månadsvisa köp i befintliga bolag. Jag är inte svår för att det även ska komma in ett nytt bolag i min portfölj, för att bredda portföljen ännu mer. 

Kommentera

Publiceras ej