Jag är inte där än

0kommentarer

Det är intressant att se hur stora mina utgifter är per månad, speciellt med tanke på att jag har som mål att mina passiva inkomster inkomster ska täcka mina utgifter. Här nedan ser ni mina utgifter för mars månad år 2016.
 
Är det några utgifter som utmärker sig denna månad? 
  • Utematen uppgår till höga 1 180 kr. Det här beror på släktbesök under en helg och även dejtande med min sambo. 
  • Utgifter för resor uppgick till 7 212 kr, det är sommarens resor som har betalats men även resor till hemstaden under mars månad. 
  • Övrigt-posten uppgår till 1 870 kr och det är utgifter för lättare renoveringar av bostadsrätten. 
Mina utgifter för mars är 14 217 kr, rekordhöga sedan jag började beräkna utgifterna för 13 månader sedan. Vilka kontraster det är då februari var lägsta med sina 6 233 kr. Punkterna ovan förklarar dock skillnaderna och jag har insett att det kommer olika månader. Bara att acceptera! 
 
 
Jag har valt att inte ta med utgifter för amortering på bostadslånet och studieskulden. Anledningen till detta är att jag har insett att amorteringarna i framtiden kommer variera och då är det enklare att ta mina uträkningar för utgifterna och plussa på de amorteringar som jag ska eller vill göra. 
 
Genomsnittlig utgift per månad är 9 380 kr. 

Kommentera

Publiceras ej