Nya aktieköp - Axfood, Industrivärden och Handelsbanken

0kommentarer

I fredags tömde jag likviderna på Avanza och köpte aktier för det som fanns kvar där - eftersom ny lön kommer in på kontot imorgon. Jag beslutade mig för att köpa fler aktier i bolag som jag redan har i min portfölj. Företag som jag köpte var Axfood, Industrivärden och Handelsbanken
 
Jag har köpt 12 stycken aktier i Axfood till kursen 149 kr. Direktavkastningen vid ordinarie utdelningen var 3,4 procent. Några dagar efter köpte jag ytterligare 8 stycken aktier till en aktiekurs om 152,20 kr vilket innebär en direktavkastning på 3,3 procent vid ordningarie utdelning. För tillfället äger jag 43 stycken aktier i Axfood. 
 
Även aktier i Industrivärden har shoppats, 5 stycken aktier till en kurs om 149,40 kr. Direktavkastningen vid köpet var 3,3 procent. För tillfället äger jag 116 aktier i Industrivärden. 
 
Jag har börjat köpa på mig fler och fler aktier i Handelsbanken och det var inget undantag vid det senaste köpet. Denna gång köpte jag 12 stycken aktier i bolaget till aktiekursen 108,20 kr. Direktavkastningen för köpet var 4,2 procent vid ordinarie utdelning. För tillfället äger jag 51 stycken aktier i Handelsbanken. 
 
Här nedan ser ni mina investeringar för året. Än så länge har jag köpt aktier för drygt 36 000 kr. 
 
 
Aktiereserven
Aktiereserven är ett konto där jag har sparat likvider för att kunna investera i aktier när ett bolag får en sättning nedåt eller om det inträffar en börsdipp. I nuläget finns 56 680 kr på detta sparkonto. 

Kommentera

Publiceras ej