50,92% av nettolönen sparas, investeras och amorteras

1kommentarer

Löneslavandet fortsätter och därmed kommer det in nya pengar på mitt lönekonto. Jag har som vanligt fört över pengar som investeras på lång sikt. Skillnaden mot förut är att jag och min sambo bestämt att jag ska stå för större andel av de gemensamma utgifterna (min sambo är student och jag jobbar). Vi har inga höga utgifter så det känns okej. Jag har fortsättningsvis som mål att ha sparandegrad på 50 procent eller högre.
 
Här nedan ser ni hur beloppen ser ut för sparande, investeringar och amorteringar på lång sikt!
 
 
Total lön var 20 600 kr och utdelningar för månaden nådde 250 kr. Direktinvesterande i aktier är 7 050 kr.
 
Summan som jag sparar på lång sikt är 10 617 kr, en sparkvot på 50,92 procent  för månaden.
För året är genomsnittlig sparkvot 66,1 procent.

1 kommentarer

Anonym

26 Aug 2016 13:39

Vill gärna se tredje och fjärde decimalen också, vad sägs om femte och sjätte?

Svar: Nån måtta får det vara ;)
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej