61,2 % av nettolönen sparas, investeras eller amorteras

2kommentarer

En ny lön har kommit in på mitt konto och det innebär att pengar ska fördelas till vänster och höger, dvs till sparkonton, till aktieköp och en del till amorteringar på mitt bolån samt mitt studielån. 
 
Här nedan ser ni hur beloppen ser ut för sparande, investeringar och amorteringar på lång sikt! 
 
I sammanställningen tar jag med de utdelningar som jag får per månad. Walmart delade ut 84 kr till mig och denna summa finns med under "Aktieköp" ovan så jag återinvesterar alla utdelningar. Under januari fick jag en lön på 21 900 kr, tillsammans med utdelningen är totala inkomster därmed 21 984 kr
 
Totalt sparande, investeringar och amorteringar uppgick till 13 451 kr. Därmed är sparkvoten för januari månad 61,2 procent! 
 
Den genomsnittliga sparkvoten de senaste 11 månaderna är 55,1 procent. 

2 kommentarer

PengarMoneyPengar

01 Feb 2016 15:23

Wow, så himla fint! Det är bara att kämpa på - friheten närmar sig allt mer även fast det är långt kvar förstås.

Svar: Det blev jäkligt hög sparkvot denna månad, jag är grymt nöjd! För varje månad som går känns det som att friheten kommer närmare och närmare :)
Rikedom

Mrs Lyckopeng

01 Feb 2016 16:42

Grymt!

Svar: Tack för det! Bra början på året :)
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej