Jag är inte där än

1kommentarer

Det är intressant att se hur stora mina utgifter är per månad, speciellt med tanke på att jag har som mål att mina passiva inkomster ska täcka mina utgifter. Här nedan finns mina utgifter för januari år 2016. 
 
Är det några utgifter som utmärker sig denna månad? 
 
  • Jag och min sambo har varit iväg på en utlandsresa vilket ökade på utgifterna för utemat, resor och boende utomlands, se specifikt beloppen nedan. Helt klart värt de extra utgifterna! Med hjälp av låga fasta kostnader kan jag kosta på mig sådant utan att det tar stor skada på min ekonomi! 
  • När vi var utomlands passade jag även på att köpa på mig kläder, utgifterna för detta uppgick till 1 255 kr. Inbakat i detta belopp är även klädespresenter till min mamma och syster. Utgifter för kläder brukar inte vara höga i Sverige så jag kostade på mig. Kul att också köpa kläder som inte så många har här! 
 
Mina utgifter för januari månad år 2016 är 8 613 kr. Såhär ser det ut i detalj: 
 
Jag har valt att inte ta med utgifter för amortering på bostadslånet och studieskulden. Anledningen till detta är att jag har insett att amorteringarna i framtiden kommer variera och då är det enklare att ta mina uträkningar för utgifterna och plussa på de amorteringar som jag ska eller vill göra. 
 
Genomsnittlig utgift per månad är 9 226 kr. 

1 kommentarer

Mrs Lyckopeng

06 Feb 2016 22:27

Det ser superbra ut, speciellt med tanke på att ni har varit utomlands.

Svar: Håller med! Del av resan betalades i december dock :)
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej